Knitted Knockers.

22 maart 2023 - Diani Beach, Kenia

Ik zag het al voor me, bij de douane, de verbazing. What's this?? Gelukkig hoefde de koffer niet open.

Brenda Adoyo, een Keniaanse jonge vrouw met een groot hart voor Kenia, vertelde mij over de Knitted Knockers. Gebreide borst protheses. In Kenia waar ook veel borstkanker voorkomt, maar de behandeling niet zo geavanceerd op grote schaal voor iedereen bereikbaar is zou dit een welkom alternatief kunnen zijn voor vrouwen na een borstamputatie. Brenda vroeg mij om in mijn netwerk rond te vragen of er interesse is voor de Knitted Knockers.

Dat deed ik, en er ontstond een prettig contact met een verpleegkundige,zelf 'ervaringsdeskundige' en aangesloten bij een support group waarin 80...! vrouwen zitten. Gisteren was het zover, de ontmoeting met 3 bestuursleden van deze support group. Het enthousiasme werkte aanstekelijk. Zij gaan een workshop organiseren en de Knitted Knockers presenteren. Al pratende kwam het idee om tzt met de Albinisme Group Kwale mee te gaan op outreaches en de vrouwen te informeren over borstkanker. Geweldig. Afgesproken is dat de dames een plan van aanpak schrijven en een budget hiervoor. Ik heb een donatie gekregen van óók een ervaringsdeskundige en denk dat zij vindt dat het goed besteed wordt.

We nemen afscheid alsof we elkaar al jaren kennen en storten we ons in de avond spits van Mombasa naar 'huis'. Zoals ik al schreef, We call it a day.

1. Carry:
    22 maart 2023
    Wat knap zeg !! knap gebreid en knap georganiseerd. !! Ben benieuwd naar jullie volgende dag. 👍👍
  2. H.Roddenhof:
    22 maart 2023
    Ik ook Carry. (never a dull moment.)
  3. Froukje:
    22 maart 2023
    Super Hermien, geniet er maar van. Tijd gaat snel.
  4. H.Roddenhof:
    23 maart 2023
    Doen we. Alleen de omgeving al.
  5. Brenda:
    22 maart 2023
    Goed gedaan !! Happy to hear!
    Dont forget to catch the sun sunset and a drink at the beach 🤗
  6. H.Roddenhof:
    Sometimes we do...
  7. Ellen:
    22 maart 2023
    Ze kunnen dan wel niet geimplanteerd worden, maar deze knockers zijn in ieder geval totaal ongevaarlijk en prachtig gemaakt! En je kunt nog een kleur kiezen ook!
  8. H.Roddenhof:
    23 maart 2023
    Hoi Ellen, dat is juist wat men niet kan, of wil. Deze Knockers draag je in de BH.
  9. Pieterke:
    23 maart 2023
    Goed idee en mooi werk, dit geeft de vrouwen meer zelfvertrouwen!
  10. H.Roddenhof:
    23 maart 2023
    Ze zijn er echt heel blij mee.
  11. Els v Deinse:
    27 maart 2023
    prachtig werk Hermien.Misschien in Nederland ook handwerkster verzamelen om Protheses te maken?
  12. H.Roddenhof:
    27 maart 2023
    Els deze Knitted Knockers komen van een group uit Tilburg. Via een goede kennis. Er zijn er vele actief in Nederland.