Lente kriebels of winter blues?

7 februari 2024 - Lelystad, Nederland

Er gebeurt zoveel op dit moment, in de wereld, in ons land, in familie of vriendenkring. Het liefst wil je het allemaal niet zien en horen. De beelden van explosies en zinloze vernielingen,  wat een geldverspilling  denk ik vaak. Waar ik niet van kan wegkijken zijn de berichten van de Albinisme groepen uit Mombasa,  Kwale  en Lunga-Lunga. Velen worstelen ook privé, met ziekte en overlijden, schade aan huis en akkers,  met grootste gemene deler geldgebrek. Desondanks blijven zij zich inzetten voor de communitys waarin zij leven.

Samson,  jullie inmiddels wel bekend, 'woont' nog steeds in Mombasa,  nog steeds in afwachting van een laatste CT scan en hoe dan verder. Al vele malen tevergeefs afgereisd naar het ziekenhuis, hopelijk komt er snel een oplossing. De thuiszorg vindt nog steeds plaats. Nurse Betty bezoekt hem nog 2x in de week , samen met Josphat. ( mijn budget is nog net toereikend. )

Ping....Ik kijk naar de foto van een jonge moeder met een peuter,  met Albinisme, ergens op straat in Mombasa. Bedelen,  haar man verliet haar toen de baby geboren was. Dat gebeurt helaas nog steeds. Josphat praat met haar, geeft zonnebrandcrème en een hoedje voor het kind. Ze bedelt en :" sometimes she is forced to sleep with men....toget help ".

We/ hij gaat verder uitzoeken hoe we haar kunnen helpen . Ook Joseph van de Kwale groep is geïnformeerd.

Ping....ik zie een foto van Josphat met een jonge vrouw, die zo schrijft hij lipkanker heeft. Een afspraak in het ziekenhuis in Mombasa is tot 3x toe afgeketst, weggestuurd.  Waarom weet ik niet. Ze heeft op de foto een mondkapje op, ik vraag om een foto zonder...

Ping.... Jemig....ik schrik ervan.... en zeg meteen financiële hulp toe. Dat kan omdat ik nog steeds lieve trouwe sponsors heb die geld geven. ( Wordt vervolgd. )

Er is ook goed nieuws: het vorig jaar zo succesvol voedsel/ zaden pakket door KidsCare Kenia gaat ook in 2024 van start. Een succesvolle campagne maakt deelname voor heel veel families mogelijk. Ik ben dan ook heel blij en dankbaar dat 10 families met Albinisme in Lunga-Lunga óók mee mogen doen. ( kidscarekenia.nl)

Onder behandeling voor huidkanker, twee oudere dames in Kwale, en twee kinderen die ws in Mombasa geholpen (gaan) worden. Het medische steunfonds komt goed van pas.

Lentekriebels , weg met de winter blues.... Blij met de doos met kinderzonnebrillen ! en  mijn kast staat vol met lege jampotjes.....Ik kan niet wachten op de nieuwe oogst voor de jam. Ondertussen maak ik de vriezer leeg. Heerlijke Kiwi Jam, probeer het eens !

1. Els v Deinse:
    7 februari 2024
    dank voor je up date. het blijft “ vinger aan de pols houden” . boeiend en spannend.
    succes
  2. H.Roddenhof:
    7 februari 2024
    Dankjewel Els. Inderdaad, vinger aan de pols... blij dat het kan, dankzij WhatsApp.

Jouw reactie