We call it a day.

21 maart 2023 - Diani Beach, Kenia

Het regent, zei Carla toen ze de gordijnen van ons penthouse (ja we hebben een penthouse...) open schoof. Donkere wolken pakken zich samen. Rennend naar het ontbijt en tussen de buien door met alle spullen naar de hoofdingang waar Morgan, onze chauffeur, (ja die hebben we ook..) al stond te wachten. Likoni school for the blind, is de eerste stop. Daar staan ook Morris, Joseph, Suleiman en Hamisi, behalve Morris oud studenten van de school. De Principal, Elisabeth, ging vol trots met hen op de foto. Helaas waren véél van de leerlingen met Albinisme nog niet terug van de midterm break. Dus het grote uitdelen wordt nu donderdag. We bekijken nog de nieuw bouw van de seccondary school, praten met 3 wél aanwezige studenten over het belang van het goed gebruiken van de zonnebrandcrème en de beschermende hoed. Foto's van Samson, met zijn eerste tumor maakte indruk.

Gelukkig is het inmiddels droog. Bij de ferry is het weer dringen geblazen. Met cash betalen kan niet meer, wel handig als dan ook je app het doet. Gelukkig net op tijd konden we door... Coast General, het grootste refer Hospital van Mombasa en Coast province. Jaren geleden hebben Carla en ik hier 'gewerkt', het ziet er niet veel beter uit dan toen. Na wat zoeken en vragen vinden we Samson, op een overvolle KNO afdeling. In een nis staat een bed, met een gordijn is er nog iets van privacy. 17 is hij, een teener, die nu al 3 maanden daar ligt. Carla neemt de leiding en vraagt om wat spullen en een betere ruimte waar ze haar opdracht kan uit voeren. Hieronder in haar eigen woorden.

Step by Step forwards.

Vandaag de 1e voorbereidingen om Samson te kunnen helpen.

In December verloor hij zijn oog aan de vreselijke gevolgen van Albinisme, huidkanker.🙈

De kans op een oog prothese is groot in samenwerking met mijn geweldige collega artsen/onderzoekers in het AVL🙏.

Vandaag dus de 3D opnames gemaakt om een prothese te kunnen printen op afstand.

De werkelijke prothese neemt een aantal maanden in beslag om te maken incl een kunst oog.

Gelukkig werkte het internet goed om de grote bestanden te kunnen uploaden🙏

De wond gecontroleerd en adviezen gegeven, kon het niet laten🤣😜.

Samson ziet er gelukkig uit en weet wat er gaande is met een grote slag om de arm.

Tevens Samson voorzien van goede hoeden, zonnebril en lipbalms.

Alle hulp is nog steeds welkom🙏.

Baris Karakullukcu ,
Antoni van Leeuwenhoek

@ Jim Bakker, AVL

#Samen#Sterk#

We zij de 'talk of the day' dat is wel duidelijk. Na een uur verlaten we Coast General Hospital. Moe maar voldaan! We zijn terughoudend met de foto's.

We nemen afscheid van Hamisi en Joseph en gaan door naar de volgende afspraak in het centrum van Mombasa. Daarover morgen meer.

1. Carry:
    21 maart 2023
    Geweldig, en wat een technische mogelijkheden 💪💪
  2. H.Roddenhof:
    Écht wel Carry.
  3. Marjo:
    22 maart 2023
    Geen ander woord ervoor, geweldig.
  4. Erna:
    22 maart 2023
    Wat zijn jullie toch een kanjers, nog steeds!
  5. Lout:
    23 maart 2023
    Mooie actie ladies! Tja dat Coast General Hospital is wel n oud slecht onderhouden hospital hé. Ik was er in oktober, op bezoek bij Joash en eye department, met mijn gast/oogarts. Veel succes jullie!🙏
  6. H.Roddenhof:
    23 maart 2023
    Lout, ik blijf me verbazen. En niet alleen over het gebouw....