Goed begin is het halve werk.

20 maart 2023 - Diani Beach, Kenia

Dat geldt ook voor de meisjes,nr 1,2 en 3.Na drie dagen even thuis te zijn geweest, 'mid term break' heet het. Opgewonden en vol verhalen, en dankbaar voor de kans die zij krijgen, op de middelbare school. Aandoenlijke filmpjes zijn mijn getuigen.

Een goed begin is óók voor ons het halve werk. Zwaar bepakt en gezakt naar Schiphol, snelle check in, en vlot vetrokken. Een krijsende baby achter mij, had er duidelijk geen zin in, ik had medelijden met de moeder maar vroeg toch of ik wat mocht doorschuiven naar voren..... Er was plek genoeg nl. Heerlijk 3 stoelen voor mij alleen, Carla ook voor me.

In Nairobi was slechts 1koffer 'gemerkt' met het gevreesde grote X... maar ook die hoefde van de douane niet open. Er was zelfs nog tijd over om geld te wisselen. In Mombasa stond TUI klaar voor de transfer naar Diani Beach.

Donkere wolken pakten zich samen, en even later zagen we letterlijk niks meer. Een tropische stort bui, en binnen no time een verkeers infarct.

De ferry naar Likoni was nauwelijks zichtbaar. Het op en af rijden ging moeizaam, er was nl niet meer te zien waar de oprit ophield. Een officier stond tot z'n kuiten in het water om de auto's letterlijk binnen boord te krijgen.

De smalle weg naar Likoni heeft aan beide kanten brede open riolen, waar de modder stromen vrij spel hadden. Boda Boda drivers deden goede zaken 3/4 mensen achterop.... Met de Tuk Tuk's zorgden ze voor een verkeers infarct. Never a dull moment. Met twee uur vertraging kwamen we in ons hotel. Inmiddels droog en zon, in een oase van rust. Weer zorgde de stapel koffer,'s en tassen voor verbazing. En potige medewerker sjouwde alles met een brede smile naar de 3e verdieping! We hebben nl een penthous, a room with a view. Wuivende palmbomen en uitzicht op de Indische Oceaan. Weinig tijd om ervan te genieten, om 14.00 hadden we team overleg. Een geweldig weerzien, mooie activiteiten staan gepland en nieuwe in ontwikkeling. Wordt vervolgd. Beetje bibberig van vermoeidheid schuiven we later in ons hotel aan voor het diner,en niet veel later ging letterlijk bij mij het licht uit.

( 9 uur later uitgerust weer op.)

1. Carry:
    20 maart 2023
    👍👍😊 Ga zo voort.
  2. H.Roddenhof:
    We doen ons best Carry.
  3. Brenda:
    21 maart 2023
    Fantastic! Have a wonderful time!
  4. H.Roddenhof:
    22 maart 2023
    Thanks Brenda. The lady 's are very happy.
  5. Gina:
    21 maart 2023
    Veel plezier en fijne succesvolle dagen!
  6. H.Roddenhof:
    Dankjewel Gina.
  7. Ineke Touber:
    21 maart 2023
    Dank je wel voor je verhaal en heel veel succes met jullie project!
  8. H.Roddenhof:
    Dankjewel Ineke.
  9. Erna:
    21 maart 2023
    Altijd boeiend om te lezen. Nog steeds vol bewondering hoe jullie met ongemakken en vertragingen omgaan. Chapeau!
    En wederom: veel succes!
  10. H.Roddenhof:
    Dankjewel Erna.
    Flexibel zijn... en z.n streng. :).
  11. Ellen:
    21 maart 2023
    Wat een verhaal weer zeg 😱 En wat een bikkels zijn juliie! Heel veel succes en alle liefs 😘
  12. H.Roddenhof:
    Dankjewel Ellen.