Geen idee....

22 augustus 2023 - Lelystad, Nederland

Geen idee hoe te beginnen met schrijven. Het is teveel om op te noemen.

De Samson case, begint op een slechte soap serie te lijken. Alle inspanningen van de CBO Kwale Albinism Network leden ten spijt is het behandel plan niet duidelijk. De verwijzing naar Nairobi is (om ons onduidelijke redenen) geweigerd. Zo is het ook botweg aan de vader en begeleider van de Kwale Albinism Group medegedeeld.

Er lijkt nu te worden ingezet op chemotherapie. Carla heeft contact gezocht met een organisatie die ook in Africa Imuuntherapie aanbied en bereid is om te helpen. Carla probeert de connectie tussen de behandelende oncologist van Samson en deze firma tot stand te brengen. Daarover bericht Carla tzt meer. Dat het niet makkelijk is, hoeft geen betoog.....

Daniel, heet hij, een man met albinisme, lijdend aan huidkanker,  twee lelijke plekken op zijn onderarm en borstbeen. Na twee jaar geleden weggestuurd te zijn met de boodschap "je arm moet er af " nu dankzij Josphat Msungu van de Albinisme Group in Mombasa overgehaald om toch voor behandeling te gaan. Binnen no time was een eerste consult geregeld in Port Reitz Hospital en een dag later de poliklinische operatie. Super! Dankzij sponsorgeld was het zo geregeld. Daniel rijdt weer in zijn tuktuk, zonder angst zijn arm te moeten verliezen. (althans niet door kanker... met het verkeer in Mombasa weet je het maar nooit.)

Een volgende activiteit is door Josphat Msungu ingang gezet. The Lions Club Eye Centre in Mombasa heeft 10 jongeren met Albinisme  Eye Checks toegezegd. Maandag waren er 6 getest en Dinsdag nog 4. Zij komen uit de wijde omgeving in en rond Mombasa. De reiskosten heb ik kunnen betalen, het wachten is op de test results. (Hoeveel van hen een bril nodig hebben) Wordt vervolgd.

De oorlog in Ukraine, de mislukte graandeal, propaganda over gratis graan, zakkenvullende politici, hoe dan ook, de voedsel prijzen stijgen hard, niet een paar procent maar verdubbeling van meel en olie. Ook hier besteden we aandacht aan.

Mijn jam productie draait op volle toeren. Er staat genoeg op voorraad. Roept u maar!! Een pot jam, is een pak meel, of een liter olie.

Beste mensen, trouwe lezers, iedereen die bij gedragen heeft, heel veel dank. Ik doe mijn uiterste best om transparant en verantwoord jullie geld te besteden.

Asante Sana.

Dankjewel Els.
    So far so good.
  3. Carry:
    25 augustus 2023
    Dank voor je verslag weer Hermien. Onvergelijkbaar met het onze, hun leven. De jam kan een steentje bijdragen. Ik weet Carla te vinden ;-)
  4. H.Roddenhof:
    28 augustus 2023