Hulp op afstand in Corona crisis.

13 maart 2021 - Flevopolder, Nederland

Als een jaarlijkse reis naar Kenya ineens niet meer mogelijk is wat doe je dan ?

Nauwelijks meer voor te stellen,  hoe makkelijk we plannen maakten,  spullen verzamelden, acties hielden, speurden naar betaalbare tickets naar Mombasa. Langzaam werdt de impact van de Corona pandemie zichtbaar in onze eigen omgeving en ging de wereld op slot.

Na verloop van tijd kwamen ook de signalen uit Kenya binnen. De goede contacten opgebouwd in de afgelopen jaren bleken waardevol. Toen de signalen van werkeloosheid,  géén inkomsten, laat staan staats steun...., binnenkwamen, de scholen abrupt gesloten werden, voor een héél jaar zou later blijken, een drastische avondklok,  die met geweld gehandhaafd werdt, en we hoorden van de honger,die erger is dan Covid kwamen we, Carla en ik, in actie.

Dankzij een uitstekende oogst van bessen, kersen, en bramen , was de opbrengst  van de jam actie heel erg goed. Aangezien we toch in lockdown zaten en nergens heen konden was er tijd in overvloed om te plukken. De belangstelling voor de jam was zelfs extra groot.

Verschillende voedselpakketten werden door de leden van de Kwale Albinisme Group samengesteld en aan de families met Albinisme uitgegeven.  Vaak op dagreizen afstand naar afgelegen gebieden.

Bij  Kids Care Kenia mochten we aanhaken bij een groot project waarbij families voorzien zijn van zaai en pootgoed,fertilizers én instructies hoe te gebruiken.  Een project wat binnenkort weer herhaalt wordt.

Verschillende outreaches konden we steunen,  o a voor de screening op huidkanker bij de mensen met Albinisme,  distributie van zonnebrand crème én lipbalm,  mondkapjes,  en tientallen sets wasbaar maandverband.  Doordat de scholen sloten, stopte het gebruik van gratis maandverband.

De wederom gehouden Kerst Engeltjes actie  heeft ook een record gebroken. Mijn zus en schoonzus  zijn weer ongelooflijk creatief geweest. Schoolgeld, schooluniformen,  small business, Sanitary Pads,  beschermende hoeden voor mensen met Albinisme,  just name it...

Inmiddels hebben we een goed systeem hoe we de projecten plannen,  ze lokaal uitgevoerd worden, en wij  monitoren .

Er is nog genoeg te doen en te wensen. Ik ga voorlopig nog even door en verheug me op het bezoeken van al die mooie projecten,  hopelijk in het najaar.

Ik wil graag iedereen bedanken voor de financiële ondersteuning,  in de vorm van donatie, kopen van jam, of Engeltjes. De koffer met zonnebrillen etc moet nog even wachten.... Komt goed!

Met dankbare,  vriendelijke groet.

Hermien Roddenhof.

E.mail. [email protected]

Bankrekening. NL33RABO0348111509 tnv H.Roddenhof. ( mág maar hoeft niet 🙏)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeanette:
    13 maart 2021
    Mooi!!
    Ga hiermee door!
  2. Janny Wiertz.:
    13 maart 2021
    Hermien, je doet fantastisch werk. Kenya en Lelystad (St Jansdal) Ga zo door.
  3. Marcel:
    14 maart 2021
    Goed bezig hoor, mijn steun hebben jullie!!👍👍
  4. Els v Deinse:
    14 maart 2021
    fijn dat de akties zo goed gelopen zijn.Het waren ook leuke akties.
    Succes verder
  5. Carry:
    14 maart 2021
    Ja, jullie pakken het zo slim aan met al die goede contacten daar, jullie hebben zo'n goed netwerk. Dat is het ware werk. Ik hoop van de zomer weer in Gouda bij Gouds MontMartre te staan en ik denk dan zeker weer aan jullie werk en al die families in Kenia. Een goede voortgang voor allen. ; -)
  6. Carry:
    14 maart 2021
    PS dus mochten mensen aardige vintage spulletjes hebben.... dan kunnen ze die bij mij voor de verkoop kwijt ;) ;) ;) Gouds Montmartre is een leuke markt.