In tranen.

15 april 2021 - Flevopolder, Nederland

“ Thanks dear friend, the lady made other parents to shed tears “ ….

In tranen, omdat er onverwachts hulp kwam, van een vreemde, “from overseas “.

Zaad voor de Maïs, en fertilizers, om de landjes van de kleine dorpsgemeenschap te kunnen bewerken zodat er over een tijdje voldoende maïs is om veel gezinnen te kunnen voeden. Maïs om ugali te kunnen maken, het belangrijkste voedsel voor de ( arme) bevolking.

KidsCare Kenia,  een Nederlandse organisatie die prachtig werk doet , houdt voor de 3e keer een voedsel pakketten actie,  in de vorm van zaden, pootgoed en fertilizers. Met aantoonbaar groot succes . De veldwerkers,  social werkers, zijn dagelijks actief in de regio en zien de resultaten.

Voor de tweede keer mocht ik mee liften om gezinnen die worstelen met de gevolgen van het hebben van Albinisme in het gezin en het financieel zwaar hebben in de Corona Pandemie  te koppelen aan dit project. De Albinisme Group Kwale selecteerde 20 gezinnen en helpt mee met de distributie en begeleiding.

Daarnaast heb ik , ook dankzij donaties én de opbrengst van de Engeltjes ook nog een keer hoeden voor mensen met Albinisme  met name voor kinderen kunnen bestellen. De goede contacten en bijna dagelijkse  communicatie maakt het mogelijk om snel te kunnen schakelen.

Een voorbeeld?

Een vrouw,  moeder van 6 kinderen, waarvan 3 met Albinisme slaagde er in om vanuit haar dorpje naar Mgombezi te komen om hulp te vragen.

Haar man verliet haar na de geboorte van de kinderen met Albinisme, als alleenstaande moeder zonder inkomsten, probeerde ze werk te vinden als dagloner. Dat vindt ze door de akkers van dorpsgenoten te bewerken. Zwaar werk om in haar gezin te kunnen onderhouden.

Ze loopt vast in het betalen van schoolgeld en uniformen, de oudsten gaan naar vervolg onderwijs,  althans dat zou ze graag willen. Ten einde raad klopt ze aan bij de community worker, die haar door verwijst naar Hamisi Mwero,  lid van de Albinisme Group Kwale.  Precies op tijd om haar nog aan het Zaden/voedsel project toe te kunnen voegen. Doordat zij ook andere ouders mee kan laten delen is de impact op dit dorpje groot. Zoals Hamisi schreef , “ Thanks dear Friend, the lady made other parents to shed tears when they all came together to receive the parcels “

De volgende stap is om te proberen wat aan het schoolgeld te doen. Ik wacht met smart op de bessen 🤩 om jam te maken , mijn pot €€ is bijna leeg.

So far so good.  Ik tel mijn zegeningen.  Dankbaar voor zoveel trouwe supporters 🙏

Wordt vervolgd.

1. Els v Deinse: