Afscheid nemen is een beetje sterven.

28 maart 2023 - Diani Beach, Kenia

Dat is een gezegde. Ik voel het ook nu weer.

Na het onfortuinlijke einde van de outreach zaterdagavond  stond zondagochtend de team meeting gepland. Iedereen was  aanwezig.

We keken terug op de afgelopen week, wat ging goed, en wat kan beter. Wij werden maar weer eens met de beperkingen  in communicatie en planning geconfronteerd.  Alleen het reizen al. Tuktuks,  Motorbike,  Matatu bus, en de hitte. Stroomuitval, niet kunnen bellen,  auto pech niet te vergeten, maakt dat je zomaar een paar uur te laat bent.

Cadeautjes werden uitgegeven,  er werdt vooral veel gelachen. Het team gaat vol goede moed verder op de ingeslagen weg.

Binnenkort begint de landbouw,  de akkers voor maïs en diverse groentes. En het nieuwe project Kitchen Gardens.  Urban farming. In grote zakken  in laagjes opgebouwd , voor diverse groenten.

Nog een laatste groepsfoto  , met de WakaWaka's , voor de Zusters van de woongemeenschap Bethanie  in Amerongen.

Wij stappen zwijgend in de Tuktuk , tevreden,  dankbaar, voor wat we hebben kunnen doen.

Morgan kwam nog even langs om ook gedag te zeggen.  Hij heeft de hele nacht bij zijn gestrande auto doorgebracht.  Best eng eigenlijk maar het komt goed zei hij.

Twee dagen relaxen, we zien nu pas echt hoe mooi het hier is. Langzaam trekt de vermoeidheid weg. De temperatuur stijgt naar 34c , gelukkig is het onder de palmbomen goed uit te houden.

Dinsdag nog een laatste meeting. We maken kennis met een bijzondere vrouw.( Mila4Africa ) die van ons had gehoord en graag kennis wilde maken. Mila en haar organisatie hebben een indrukwekkende staat van dienst. In grote delen van Afrika. Hamisi Mwero is dan ook wat blij met haar aanwezigheid in Kwale County.

Nog 1 dag, er valt niet veel in te pakken.....  nog maar even genieten in deze prachtige omgeving. Op naar huis, naar de kou....

Lieve mensen,  volgers, trouwe sponsors,  heel,  heel  hartelijk dank!! Jullie hebben deze missie mogelijk gemaakt!! Ik hoop dat de verhalen en de foto's een beetje hebben laten zien hoe  het allemaal ontvangen is. En nog verder uitgegeven gaat worden. Tot ziens, tot horens.

Asante Sana.

1. Lout:
    28 maart 2023
    Het was leuk jullue te volgen! Safe flight back home, groetjes Lout
  2. Marjo:
    28 maart 2023
    Een mooie missie en zo snel gegaan. Goeie reis naar huis. Liefs marjo
  3. Anneke:
    28 maart 2023
    Petje af dames, diepe buiging en nu maar uitrusten en jullie kennende wordt het straks weer jamtijd.
  4. Ellen:
    28 maart 2023
    Heel heel indrukwekkend en hoe dringend nodig is jullie inzet! Zo ontzettend jammer dat de logistiek ter plekke zorgt voor een domper en extra vermoeidheid. Ondanks alles hebben jullie gedaan wat jullie konden en moesten doen! En dan kunnen uitrusten en bijkomen in dat paradijs!
    Een hele goede terugreis!
  5. Carry:
    28 maart 2023
    Het is weer een mooie outreach (vanuit Nederland) geweest met prachtig resultaat. Goede reis terug meisjes.
  6. Anneke:
    28 maart 2023
    Met veel plezier en af en toe een deja vu van mijn eigen Afrika ervaring heb ik jouw verhalen gelezen Hermien Mooi en dankbaar werk! Bewondering voor alles wat jullie voor de (jonge) mensen hebben kunnen doen Goeie reis terug!
  7. Gina:
    29 maart 2023
    Bedankt voor je mooie verhalen die ik steeds met bewondering heb gelezen.
    Ondanks de tegenslagen kunnen jullie toch met voldoening terugkijken op hetgeen er weer bereikt en gedaan is!
    Goede reis terug en tot ziens!
  8. Ineke Hoek:
    29 maart 2023
    Dank voor dit reisverslag, alsof ik er even bij ben… Voorspoedige terugreis, Hermien!
  9. H.Roddenhof:
    29 maart 2023
    Dankjewel Ineke. See you soon.
  10. Gerda:
    29 maart 2023
    Wat is het veel wat jullie in zo'n korte tijd allemaal doen. Hermien door je reisverhalen wat ik iedere keer met verbazing lees, denk ik wat een geweldige mensen zijn jullie die toch iedere keer weer klaar staan voor deze speciale doelgroep.
  11. H.Roddenhof:
    29 maart 2023
    Dankjewel Gerda, we doen het graag, zolang het kan.
  12. Els v Deinse:
    29 maart 2023
    wat een geweldige prestatie hebben jullie geleverd. Knap hoor. goede terugreis.
  13. H.Roddenhof:
    Dankjewel Els.
    We gaan met een goed gevoel naar huis.
  14. Froukje:
    29 maart 2023
    Alweer bijna voorbij... Prachtige verhalen.
    Bedankt en goede reis naar huis.
  15. H.Roddenhof:
    29 maart 2023
    Dankjewel. Hopelijk weer snel tennissen.
  16. Ineke Touber:
    30 maart 2023
    Het is zo prachtig wat jullie doen, tegelijkertijd, terwijl ik je laatste verslag lees, zie ik mijzelf weer met collega SNV-vrijwilliger Tinie in Zambia (1967-1969) met een landrover van under-5 clinic naar under-5 clinic door de North-Western province rijden. Het doel was onze Zambiaanse counterparts te leren hoe de kleinste te beschermen tegen kinderziektes en ondervoeding door vaccinaties, voedingsadviezen etc. Dat is zo'n 50 jaar geleden! Is er dan helemaal niets veranderd ??
  17. H.Roddenhof:
    31 maart 2023
    Gelukkig wel Ineke. Het vaccinatie programma bv, is goed op orde in Kenya.
  18. Frouwke Stegeman:
    30 maart 2023
    Bijna thuis... Na weer een fantastische prestatie. Petje af!
  19. H.Roddenhof:
    31 maart 2023
    Dankjewel, nu weer tijd voor andere dingen.