Meisje nr 3.

23 februari 2023 - Lelystad, Nederland

Ben je net begonnen aan een nieuw avontuur, met een knoop in je maag maak je kennis met allemaal nieuwe mensen, en regels. Secondary school, boarding school ver van huis. Na een week wordt je ziek.... je moet naar het ziekenhuis. Hoe dan... Regelt de school zou je denken.

Op de motor reist er een haastig opgetrommeld fam lid naar je toe en brengt je naar het ziekenhuis. Malaria, the silent killer, nog steeds. Infuus, medicijnen, paar nachtjes blijven, en veel fruit eten. Om aan te sterken ga je achter op de motor naar huis. Uitgevloerd. De ziekenhuis rekening ligt als een steen op je maag.

Helaas is een ziekte kosten verzekering voor velen niet haalbaar, dus steekt de familie zich (weer) in de schulden. Het extra fruit en de reiskosten komen er nog bij.

Ik verdring mijn gevoel van irritatie, en maak geld over, meisje nr 3kan er ook niets aan doen. Ik hoop dat ze snel weer terug naar school kan gaan.

NB, meisje nr 3, heeft natuurlijk ook een naam, maar die hou ik nog even privé

1. Carry:
    23 februari 2023
    Zo heftig weer Hermien, ik heb een kleine bijdrage overgemaakt, met de gedachte dat alle beetjes helpen. Ik hoop voor meer voor haar en de anderen. XX
  2. H.Roddenhof:
    23 februari 2023
    Heel fijn Carry, wij waarderen het enorm.
  3. Ellen:
    27 februari 2023
    wat een verhaal Hermien, tenenkrommend en verdrietig tegelijk.. en dit gaat dan nog maar over één geval!
    Goed dat je kon handelen!
  4. H.Roddenhof:
    27 februari 2023
    Dankjewel voor de reactie Ellen. Ben idd blij dat het kan.. helpen. Grtz.