Tuli Block

13 oktober 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Tuli Block.

Hi, how are you?  There is a letter for you. Een brief voor ons??

Na een lange rit van 560 km van Elephant Sands naar het uiterste zuid oostelijke puntje van Botswana , Tuli Block, private game reserve. Na 7 uur rijden en een uur ronddolen in het ‘park’ om het Molema Bush camp te vinden, is een brief niet iets wat je direct verwacht.

Beste Familie Roddenhof, Botswana wordt op dit moment getroffen door een hitte golf en daarom hebben we gemeend u te moeten  upgraden naar een meer comfortabele tent met elektriciteit, fan , schaduw terras etc etc.  Vriendelijke groeten, July,  manager, Serolo Safari Camp.

Vol verwachting keek Lilian ons aan, accepteren jullie het aanbod?  Hier hoeven we niet lang over na te denken! Yes!!! .  Lilian  wijst ons de weg naar Serolo Safari Camp daar worden we opgewacht.

Net voor het donker wordt betrekken we dus 2 comfortabel ingerichte tenten. Nog trillerig op de benen van de inspannende rit krijgen we een rondleiding van July, de energieke jonge manager. Er is een compleet ingerichte keuken, een vuurplaats en een plateau onder een grote boom waar je lekker buiten kunt eten, en uitzicht op een waterhole.  Er is een lounge, met heerlijke stoelen en een selfservice bar. O ja, en een huishoudster die voor ons zorgt  en de afwas doet. Of alles naar wens is vraagt ze nog , ik kan haar wel zoenen! .

Het Tuli Block game reserve is 5000 ha groot en leent zich niet echt voor selfdrive, als je tenminste je auto heel wilt houden en ook nog iets anders wil zien dan de weg . Het was al uitdagend genoeg om de campsite te bereiken. We boeken een early morning game drive voor morgen, koken een maaltijd en ploffen het bed in.(later horen we dat selfdrive zelfs niet is toegestaan buiten de doorgaande weg!)

Om 6 uur verzamelen we ons bij the kitchen area, een kopje koffie en een rusk en in een open , oude landrover, zonder dak, deuren of andere overbodige zaken gaan we op pad. Jerry de chauffeur en gids, geweer op het dashboard, patronen aan de riem, laat ons in 3 ,5 uur alle hoeken van het park zien. Wat een ruig landschap, rotsachtig, rivieren die droog staan, heuvels en steile paden, een mooi oefenterrein voor Dakar. Wat zijn we blij dat we dit niet zelf hoeven te rijden J Er zijn leeuwen, cheeta’s , zelfs met cubs, olifanten, gnoes etc. Ze laten zich niet zien, tot frustratie van Jerry, die hier elk gaatje kent en zoiets nog niet eerder meemaakte. Wij vinden het niet zo heel erg, en gaan vanavond gewoon nog een keer.

De middag temperatuur loopt weer richting de 40c, wat zijn we blij met de riante tent en schaduw terras. Tijd voor een dutje .

S,avonds hebben we meer geluk, we zien 2 leeuwinnen. Jerry rijdt vrnl off road, dat gaat er soms ruig aan toe. Zo ruig dat we niet merken dat Anton zijn verrekijker verliest……. Uit de auto gestuiterd  ws

Tuli Block is een mooi park, ruig en afwisselende landschappen. Molema Bush Camp is basic, Seloro Safari Camp bied meer comfort, we zijn dan ook erg blij met de upgrading .

Platjan heet de eenvoudige grenspost , 2 mensen die ons vlot helpen en door laten, om 8 uur rijden we Zuid Afrika in.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade