Keuze stress?

13 november 2023 - Lelystad, Nederland

Het regent, alweer, of nog steeds.' Klimaatverandering' speelt een belangrijke rol bij de verkiezingen, minder bij de bevolking lijkt het wel.        Ik krijg een paar filmpjes toegestuurd hoe heftig de regenval in Mombasa was vorige week, en nog steeds ook in de regio voor grote problemen zorgt. De outreaches staan even in de wacht. Gelukkig is de zonnebrandcrème net op tijd verspreid over de verschillende werkgroepen. Het is nl nog onverminderd heet, alle schoolkinderen zijn nu voor 2 maanden.... thuis. Enkele worstelen nog met het eindexamen. Daar hangt zoveel vanaf, wordt je gesponsord of niet? Waar kom ik terecht? Er valt nl niets te kiezen, het wordt voor je bepaalt. Dat levert niet alleen voor de kinderen stress op, maar ook voor de ouders. Hoe betaal ik de reiskosten, ook als er sponsoring is, blijft dat voor de ouders. Ook 'mijn' 3meisjes zijn thuis in Lunga-Lunga. De rekening voor vlgd jaar ligt alweer klaar. Mijn jam opbrengst gaat daar grotendeels aan op.

Met Samson gaat het goed, met zijn onderkomen duidelijk minder, door de hevige regenval is het niet meer dan een afdakje, een primitieve shelter. Josphat probeert een oplossing te vinden. Met behulp van sponsorgeld. (dank daarvoor!) Hierover later meer.

I have a Dream...

'I believe in Angels' , de ABBA song klinkt  in mijn hoofd als ik de Engeltjes weer fotografeer, en in leuke zakjes stop. Nieuw in het assortiment zijn de schaapjes, zo leuk! De eerste zijn al verkocht, mijn zus Diny haakt al wat bij, als er één schaap over de dam is....  Ook zijn er de leuke sokjes, klokjes, en truitjes, in de traditionele Xmas colours, allemaal leuk om als wenskaart te geven of te versturen. Kom gerust even langs, of stuur een berichtje, toch  een beetje keuze stress misschien?

1. Els v Deinse:
    13 november 2023
    mooi verhaal weer . Volhouden dus.
  2. H.Roddenhof:
    14 november 2023
    Dankjewel Els, en we houden nog 'even' vol.