We zijn er !

24 september 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

We zijn er !

De eerste 2 dagen zitten er op, na een prima vlucht met KLM  naar Johannesburg.

12 uur en 4 films  later stonden we op de luchthaven in de rij voor de douane. Een makkie, na een sars en ebola scan ( bril af en in een camera kijken) kregen we zonder morren een visum voor Zuid Afrika.

Na een telefoontje kwam er een busje van de Lodge en werden we met 10 man in een 9 pers busje gepropt  Ach, bij de matatu vergeleken …….

De kamers, formaat balzaal  met kingsize bed en flatscreen  waren dik in orde, behalve een gesprongen waterleiding bij Carla, die zat met een giga badkuip zonder warm water.

Na het ontbijt werden we opgehaald door Bushlore Africa 4x4 selfdrive rental. De chauffeur wrong het bakbeest tussen de lodges, tegen het advies van de receptioniste in……. Krasje meer of minder…who cares.

Wij wel, nauwkeurig bekeken we de auto op schade en legden elke deuk, kras, buts, en sterretjes vast met de camera. En op papier natuurlijk. Allergisch  als we zijn voor rammelende onderdelen , kroop Anton onder de auto, en zag een afgebroken binnen spatbord lekker los hangen. Uiteraard nam hij geen genoegen met een beetje kit en tape, en werd het ding vervangen. Net als de koelkast waar het bedieningspaneel aan flarden was. O,ja de ZA sticker wilden we ook nog graag

De demo met de daktent, nieuw voor ons, ging vlotjes en nadat we ook de grondtent hadden gecontroleerd. ( stokken en haringen check), vertrokken we uit Johannesburg op weg naar de eerste stop nabij Rustenburg. Goddank hebben we handige Harry, de GPS, die ons de stad uit loodst. Links rijden is weer ff wennen, gelukkig was het druk dus reed Carla mooi met de stroom mee

Het voorjaar begint, met zomerse temperaturen, 25c en meer, de Jacaranda bloeit prachtig met paarse bloemen, sinasappelen hangen aan de bomen in grote boomgaarden.  Langzaam wordt het landschap heuvelachtig en wijds.

In Rustenburg lunchen we bij Wimpy en slaan wat drinken in enzo.  Het kost wat moeite om onze Lodge te vinden, Handige Harry weet het even niet, en ik niet hoe de coordinaten er in moeten .

Een jonge man leent ons zijn telefoon, ( wij kopen zijn beltegoed) en zo komt het toch nog goed. Een prima kamer , geen balzaal en zo, maar een giga zwembad. vlg de gastvrouw is het water koud, maar niet voor ons Hollandse waterratten. Oma schotelt ons een echte Zuid Afrikaanse maaltijd voor met boereworst en een enorme steak. Jemig, dat krijgen wij nooit op!

Morgen begint voor ons het echte avontuur, het eerste wildpark ,Pilanesberg here we come..

Foto,s volgen .

1. Cathalijne:
    24 september 2015
    Wauw, het klinkt weer als een super reis. En jullie zijn nog maar net begonnen :) is die handige harry nu het apparaat of de echte handige opa?! Heel veel plezier geniet van al dat moois wat komen gaat. X jcrw
  2. Erna:
    24 september 2015
    Dat klinkt goed. ben reuze benieuwd naar het vervolg!
    Veel plezier en goede reis!
  3. Hans Schoelink:
    24 september 2015
    Mooi op weg dus. Nu beessies gaan spotten!
  4. Suze:
    25 september 2015
    Ha, dat klinkt top allemaal! Veel plezier en maak maar weer mooie foto's. Kanniewachten....
  5. Carry:
    25 september 2015
    Ja, de kop is er af. Je moet wel goed alles checken dus ;) veel plezier !!