Good news/bad news.

19 maart 2022 - Lelystad, Nederland

Een beetje goed nieuws dan, dat kunnen we wel gebruiken.

Drie kinderen die ik kon sponsoren met schoolgeld, hebben hun eindscore/examen heel goed gegaan. Een meisje had zelfs de hoogste score van de school, en de anderen nr 2en 3. De hoofdonderwijzer belde hoogstpersoonlijk Hamisi op.

Kinderen met Albinisme hebben het extra moeilijk op school, o a vanwege de slechte ogen. De school fees en uniformen zijn dus goed besteed.

De Wisdom Stoves zijn een succes, twee leden sturen een berichtje. Het jonge stel straalt helemaal. In April gaan er weer field trips plaats vinden. Dan vinden door Carla gesponsorde Stoves hun weg naar de families in de rural areas.

Corona speelt nog steeds een rol, heftiger is de droogte, de gevolgen op mislukte oogsten leiden in sommige gebieden al tot honger en sterfte van het vee. Geen goed nieuws dus. Ook in Kenya zullen ze later nog de gevolgen van de oorlog in Ukraine gaan voelen. Brood prijzen gaan nu al omhoog. Helaas moet ik nog even wachten op de fruit oogst om weer dmv jam verkoop donaties te kunnen doen. Ook in Nederland gaan we ongetwijfeld te maken krijgen met de gevolgen van de oorlog in de Ukraine.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade