Doe maar 2 Geiten..

9 juni 2026 - Lelystad, Nederland

80 jaar binnenkort!  17-06-46 ! Dus iets om te vieren toch ? 

Wat wil je voor je verjaardag, is nu de veelgestelde vraag.

Twee Geiten denk ik, maar dat gelooft niemand. 

Ik heb eigenlijk alles wat ik nodig heb, en vraag dit voor een lieve hardwerkende vriendin in Kenya, een betrokken vrouw ,teammember in Kwale Albinism network. Mijn steun en toeverlaat in de zorg voor het gezin van Maria, met de olijke tweeling. De maandelijkse voedselpakketten,  etcetera. Ik denk nog vaak aan het bezoek in April, tot mijn middel in de snelstromende rivier, de rit met haar achterop de motor door de akkers,op paadjes, die eigenlijk niet begaanbaar zijn door de hevige regenval.

Een gedenkwaardig bezoek. Dankzij haar. 

Onlangs bleef het stil op WhatsApp,  via via hoorde ik dat ze gevallen was,in een snel stromende rivier, niet diep ,maar wel een flinke smak ,en een telefoon met waterschade. Vanwege haar zwangerschap toch controle in een kliniek. Naast fysieke pijn, vooral pijn in de portemonnee....

In de regentijd steekt ook de Malaria weer de kop op, hoewel locals vaak een immuniteit opbouwen, zijn er varianten waar mensen ernstig ziek van worden. Ziekenhuis opnames zijn geen uitzondering. Als je 26 weken zwanger bent is het zelfs levensbedreigend, voor moeder én de baby. Een hectische en spannende tijd voor de twee kinderen thuis. Mama is te ziek om de telefoon op te pakken. 

Het enige wat ik kon doen is haar financieel steunen. Met behulp van Kwale Albinism network leden die zorgen dat het geld bij haar terecht komt via M Pesa. Heel even leek het dat de baby ' gehaald' moest worden  om de moeder te kunnen behandelen voor de Malaria. Gelukkig hoefde dat uiteindelijk toch niet. 

Inmiddels is ze thuis, hoewel verzwakt, maar thuis. Hoe het verder gaat is afwachten. De echografie en andere onderzoeken zijn goed. So far so good

Zij stuurt me een overzicht van de ziekenhuis kosten. Een kleine bijdrage van een verzekering, en een aanzienlijk bedrag wat betaald is van mijn bijdragen, en de verkoop van 2 geiten. 

In de hectiek van transfer van het ene kliniek naar een meer gespecialiseerde, is haar bril ook nog gesneuveld/ kwijtgeraakt. 

Wat wil je voor je verjaardag??

Graag een paar geiten en ondersteuning voor mijn steun en toeverlaat in Kenya. 

Ik zet eigenlijk nooit mijn bankrekening nummer in mijn blog. Maar nu dus wel.🙏

NL33RABO 0348111509 tnv H.Roddenhof- Brinkhuis. 

NB, de jam productie is weer begonnen. Ook dat is Albinisme Care. 🙏

.

16 Reacties

  1. Lout Molkenboer:
    9 juni 2026
    Wat een mooi verhaal weer Hermien! Hoop dat jij een mooie verjaardag gaat meemaken! Groetjes Lout
  2. H.Roddenhof:
    9 juni 2026
    Dankjewel Lout. Dat gaat wel lukken. Tel mijn zegeningen. 🙏
  3. Els:
    10 juni 2026
    wat is het leven zwaar.En kan het heel erg tegenzitten.Eeen mooi idee om daar geld voor in te zamelen. en geniet van je verjaardag ondertussen!
  4. H.Roddenhof:
    10 juni 2026
    Dankjewel Els. 🙏
  5. Ellen:
    10 juni 2026
    Geiten kan ik niet regelen maar een bijdrage namens jou wel..goed dat je voor haar zorgt, ze is zo’n bijzondere vrouw die zoveel doet voor de albino’s maar nu zelf zo kwetsbaar is!
  6. H.Roddenhof:
    11 juni 2026
    Dankjewel Ellen🙏 .
    ' vooruit met de Geit ' Komt goed.
  7. Marijke van Sprang:
    11 juni 2026
    Wat een geweldige manier om steun te bieden die echt goed terecht komt. Graag draag ik daar aan bij. Hopelijk wordt je mooie verjaardag dan nog mooier! Geniet ervan!
  8. H.Roddenhof:
    11 juni 2026
    Dankjewel Marijke voor je mooie reactie. 🙏 we vieren het in dankbaarheid 80 in goede gezondheid is niet niks 😇.
  9. Carry:
    11 juni 2026
    Van harte gefeliciteerd Hermien !! Ik wens je een heel gezellige dag. Je cadeau komt via de bank ;-)
  10. H.Roddenhof:
    11 juni 2026
    🤩 Dankjewel Carry!
  11. Lucas:
    12 juni 2026
    Hier heb ik ook nog wel wat voor over dan weet ik zeker dat het goed komt dus ik doe ook een bedrag
  12. H.Roddenhof:
    12 juni 2026
    Dankjewel Lucas!
    Komt zeker goed terecht. 🤗🙏
  13. Monique:
    12 juni 2026
    Gefeliciteerd alvast en op naar je geitjes dan maar voor elk jaar een euro!
  14. H.Roddenhof:
    12 juni 2026
    Lieve Monique, heel veel dank voor je bijdrage. Letterlijk " vooruit met de Geit" . En we leggen ook een € buffer aan, voor de bevalling en evt complicaties na de Malaria. 🙏
  15. Monique:
    14 juni 2026
    Kijk mar ik weet dat het geld goed terecht komt
    Hopelijk gewoon geen complicaties dat lijkt me heel fijn.
  16. H.Roddenhof:
    18 juni 2026
    We houden het nauwlettend in de gaten. Het geeft haar rust in de wetenschap ' er wordt voor ons gezorgd '. Dat is mooi .
    Lieve groet Monique🌺.🙏

Jouw reactie