Twijfels

22 november 2021 - Lelystad, Nederland

Ik twijfel,  moet ik hier iets mee... Is dit wel het goede moment om  mijn vrienden, volgers, lezers en trouwe sponsors te benaderen,  ‘ lastig te vallen ‘? Nu wij afstevenen op ‘ code zwart ‘ , de lontjes steeds korter worden, de vuurwerk bommen zwaarder ? Ik twijfel.

Albinisme Care is méér dan zonnebrand crème uitdelen,  met deze harde waarheid ben ik de afgelopen maanden mee geconfronteerd.

3 jongeren zijn tijdens één van de outreaches van de Albinisme Group Kwale ‘ ontdekt ‘ met diverse stadia van huidkanker. Onderzoek en behandeling vonden plaats in het grootste ziekenhuis van Mombasa. Voor hen en de familie een wereldreis vanuit het afgelegen dorp waar zij wonen.

Een paar keer heb ik geld overgemaakt,  van mijn Jam opbrengst en donaties om CT scans etc te betalen.  ( Boter bij de Vis...)

Eén  jongeman, een tiener nog, had een vreselijke tumor aan zijn hoofd. Inmiddels  al  geïnfecteerd, waardoor er niet meteen chirurgisch ingegrepen kon worden.

Inmiddels is dat na een paar maanden toch gelukt.De tumor is verwijderd en het gat gedicht met een huidlap. Het ziet er redelijk uit. Hij kan naar huis om op te knappen, zou je denken. Op dit moment wordt hij min of meer gegijzeld,  de rekening is ( voor hen ) torenhoog.  ( ter vergelijking , 1  patiënt, 1 dag op de IC bij ons kost méér.). De verwijzing naar Nairobi voor nabehandeling is daarmee vertraagd.

Zie hier mijn twijfels,  de locale Albinisme Group Kwale doet wat zíj kunnen om het benodigde bedrag bij elkaar te schrapen. Alle bedenkingen die jullie nu ook vast hebben,  heb ik óók.

Toch ga ik het doen, helpen omdat het kan.

Wie mee wil helpen dit op te lossen is méér dan welkom.

“ From little seeds grow mighty trees “

H.Roddenhof  NL33RABO0348111509.  ( Albinisme Care)

PS. Foto's in het blog te zien, of verzoek  via pb

1. Anneke:
    22 november 2021
    Nooit twijfelen. Meeste mensen deugen.
    Done. Van transportfonds. Succes.
  2. H.Roddenhof:
    22 november 2021
    Geweldig Anneke. Heel hartelijk dank. Keep you posted!!
  3. Gerda bij de Vaate:
    23 november 2021
    Inderdaad niet twijfelen en ook al is het soms in het klein toch er bij blijven als je de mogelijkheid hebt! Je kan in december onze niet verstuurde kerstkaarten donatie hiervoor tegemoet zien! Met dit geld maak je meer mensen blij dan die éne persoon met een kerstwens op de mat die later bij het oud papier belandt toch? Succes!!!
  4. H.Roddenhof:
    23 november 2021
    Dankjewel Gerda, echt heel fijn.