Terugblik 2021.

24 januari 2022 - Lelystad, Nederland

Terugblik op laatste maanden van  2021.

Begin 2022. De maand januari is al weer bijna voorbij. De feestdagen met z’n beperkingen zijn al bijna weer vergeten. Misschien worstelen sommigen nog met wat corona kilo's, en corona stress en hopen we allemaal  op beteren tijden.

Dat laatste geldt ook voor de partners van de Albinisme Group Kwale,  niet de kilo’s maar hoop op betere tijden.

“the entire department is closed  due to Covid infections “ , antwoord op mijn vraag hoe het staat met de behandeling van de, nog 3, kinderen met een verdenking op huidkanker. Tel daarbij op de staking in ziekenhuizen omdat er nog twéé maanden salaris achterstand is! De duurste maanden,  Kerst, school kinderen thuis,en de school fees die betaald moet worden drijft mensen tot het uiterste. Ik snap het, dus de kinderen moeten nog even wachten.

Eye Centre Kwale  is gelukkig wél weer operationeel.  Veel kinderen die een oog operatie moesten ondergaan zijn geholpen, net als veel mensen met staar. Van mijn sponsor geld heb ik 500€ overgemaakt naar Eye Centre Kwale voor het jaren geleden al ingesteld fonds voor noodgevallen en armlastigen.  Vorig jaar zijn tientallen kinderen o a met Albinisme geholpen dmv dit fonds. Goede reden om dit weer aan te vullen.

De school gelden en bijbehorende uniformen van een aantal kinderen zijn ook weer betaald, en straks in februari wordt er weer geld overgemaakt. Hamisi zorgt dat de families met Albinisme het geld krijgen. Dat kan via MPesa, per telefoon  maar soms moet het gebracht worden , naar de betreffende school of familie. Meestal combineert hij het met zonnebrand crème  distributie .

“ Hit by a BodaBoda motor driver “  Doorrijden na een ongeval is niet exclusief voor Nederland.

Een oudere man ,gevonden langs de weg, beland in een lokale health centre/clinic . Hamisi krijgt een alarmerend telefoontje. De man is een oude bekende in het programma, woont een paar uur rijden van Kwale in een dorpje in de Bush. Deelnemers aan het voedsel en zaden project.

De familie heeft de laatste geit verkocht en weet het even niet meer. Toch al op pad voor zonnebrand distributie gaat Hamisi “even kijken “. Ook hier is sponsor geld aan besteed. De gebroken ribben en hersenschudding genezen hopelijk goed. Een nieuwe geit is geen luxe.

Ik ben dankbaar dat het afgelopen jaar zo succesvol is geweest voor onze Albinisme projecten. De opbrengsten van de verkoop van jam en Engeltjes was boven verwachting. De donaties voor de medische kosten voor Samson (en andere ) hart verwarmend!

Er staan weer mooie initiatieven op stapel, naast een opdracht voor mooie beschermende hoeden, daarover later meer.

Rest mij iedereen héél hartelijk te bedanken voor de financiële ondersteuning.  Het is zó fijn te weten dat we af en toe wél kunnen ontsnappen aan de waan van de dag in ons eigen land , en oog hebben voor de medemens elders. Het kan namelijk altijd nog slechter 😏.

Voor alle lezers , een Voorspoedig 2022 gewenst!

1. Els v Deinse:
    24 januari 2022
    dat zijn mooie resultaten.
    Succes met de toekomst.
  2. H.Roddenhof:
    26 januari 2022
    Dankjewel Els.
  3. Gerda bij de Vaate:
    28 januari 2022
    Jullie hebben dit zo goed op de rails en alles wordt uitstekend geregeld , ook op afstand! Altijd fijn te lezen wat jullie doen met het geld van sponsoren en jullie jam verkoop! Alle vertrouwen in jullie werk! 👍
  4. H.Roddenhof:
    28 januari 2022
    Dankjewel Gerda.Fijn om te horen.🙏
  5. Carry:
    12 februari 2022
    Ja, jullie werk doet veel goed bij hen. Dit jaar weer nieuwe kansen !! Lieve groetjes,
  6. H.Roddenhof:
    12 februari 2022
    Dit is zo leuk, het enthousiasme van de groep is motiverend. Grtz. Hermien.
  7. Carry:
    Ja jullie werk doet veel goeds bij hen. In 2022 nieuwe kansen !! Lieve groeten,