SAFARI'S AND RAINS.

5 oktober 2019 - Diani Beach, Kenia

When the rains coming down in Africa.****

Ik krijg dat liedje niet uit het hoofd.  Al drie dagen regent het hier “behoorlijk “. Volgens de locals ongewoon veel en hard voor october.  Niet dat die informatie écht helpt overigens. Het water gutst van het balkon onze living in. Het dak in de wc lekt, waardoor het water ook de slaapkamer in loopt van het appartement bij Diani Campsite en Cottages.
Is dit alles erg ? Niet echt, wel lastig als je kleren inmiddels aan een wasbeurt toe zijn. Overal  in huis hangt was te drogen, niet dat het echt droogt overigens. Het leven is een feest, je moet wel zelf de slingers op hangen. Toch ?
Op Safari!!
4 dagen geleden stonden we om 06:00  s‘morgens  klaar voor een driedaags Safari Avontuur. Want dat is en blijft het. We hebben besloten ons zelf te tracteren. Een privé Safari,  geen anderen in de bus, een prima chauffeur en gids. We hebben zelf de accommodaties uitgezocht,  en hebben er zin in.
Eenmaal de Hell van Mombasa  ontvlucht rijden we richting Voi. Een lange rit , geloof niemand of reisbureau die zegt “ op slechts enkele uren van Mombasa “. Het duurt gewoon 5 uur voor je in het wildpark arriveert. Maar voor nieuwkomers , de scenery onderweg is fascinerend.
We checken in in Saltlicks of Taita Hills Game reserve. Het dak gaat open en algauw zien we van alles rondlopen. Zebra's,  Antilope,  Harte beest, Struisvogels,  en waarachtig een Leeuwin op een rots bij Lionsrock. Onze gids kent het gebied goed. Hij kruipt de smalle bochtige weg op naar het smalle plateau boven op Lionsrock. En ja hoor, daar liggen nog twee leeuwen,  op 5 meter afstand onder een bosje. En dat allemaal nog voor de lunch in Sarova  Saltlicks Game lodge waar we een leuke kamer hebben op hoge stilz met uitzicht op  de water plaats.
Om vier uur gaan we weer op pad, we stuiten al gauw op een groepje olifanten, die bij een poeltje komen drinken. Het wemelt van de buffels, honderden. Gevaarlijke jongens overigens. Ondanks het grauwe weer zien we veel dieren.
Het avondeten in de Lodge is heerlijk, jammer dat ze de open haard aan hadden gestoken….door de regen en geen wind trok de schoorsteen voor geen meter……. De eetzaal stonk vreselijk naar rook….Doodzonde van het overigens heerlijke eten . Geen plek om lang te blijven hangen, dat deed de rook wel….Onze kleding stonk vreselijk, die hebben we in de badkamer gehangen.
De volgende ochtend scheen de zon al weer vrij snel. Na een mooie route en ook nog weer twee leeuwen verlaten we Salt Licks,  en checken in in Tsavo East. We hebben gekozen voor een klein schalige accommodatie,  Sentrim Tented Camp in het park. Prachtige plek, mooie ruime tent, restaurant aan een grote waterhole met een viewing deck. Het zwembad lonkt , het is inmiddels 28c.
Ook in Tsavo  hebben we heel veel gezien, wéér een paar leeuwen,  buffels, zebra’s etc. Meer nog genoten we van de prachtige afwisselende natuur van dit park. Niet altijd even makkelijk om de dieren te vinden, maar wel heel mooi. De avond lucht was spectaculair , een onweersbui in de verte, felle zonne stralen door de wolken zo mooi. Als er dan ook nog een Cheeta gezien wordt en een groepje oranje olifanten voor ons oversteken kan het niet mooier worden.
In de tent slapen is heerlijk, in de verte hoor je dieren , een leeuw die brult, apen op je dak…..
Om 6 uur staat weer de koffie klaar, ja Safari  is top sport! We gaan vóór het ontbijt weer op pad. Een ánder deel van het park exploreren.  Tsavo East is zo groot als Flevoland, zonder NOP. Dat we dan weer twee leeuwen zien is een wonder.
Aan alles komt een eind, we checken uit en verlaten na 3 uur game drive via de Bachuchan Gate het park. De regen valt weer met bakken uit de lucht. Moe maar zeer voldaan komen we om 4 uur pm in Nyali thuis. Wiebelig op de benen, al die uren staan in de auto , speurend naar wild. Het voelt als een beetje zeeziek.
De foto's,  de echt mooie,  kan ik pas thuis van mijn camera halen. Enkele van de telefoon zal ik nu plaatsen.
We slaan meteen aan het werk. Morgenochtend om 7:30 staat Justus weer voor de deur. Twee werkbezoeken in Likoni en Kwale County. In onze kamer staan na een uurtje sorteren een indrukwekkende rij tassen en spullen klaar. De regen valt weer met bakken uit de lucht.  Duimen voor morgen. In het binnenland,  zijn al veel zandwegen onbegaanbaar.  X my fingers….
Wordt vervolgd.

1. Carry:
    6 oktober 2019
    Weer mooi hoor, heerlijk dat jullie zo genieten .👌👌
  2. Anneke:
    9 oktober 2019
    Prachtig Hermien! En ja de rit daar naar toe is niet het leukste maar wat je daarna ziet prachtig. Ik weet het uit ervaring hè!
    Groetjes en nog succes verder.