"Free Samson " šŸ¤©

29 november 2021 - Lelystad, Nederland

Ā ā€œFree Samson ā€œ šŸ¤©.

Zondag ochtend was het eindelijk zover.

Samson en zijn vader konden het ziekenhuis verlaten. Eindelijk!!

Mijn vorige blog klonk vrij wanhopig,Ā  ik had het gevoel in een soort ā€œfree Willy ā€œ achtig scenario te zijn beland. Gelukkig reageerden veelĀ  mensen spontaan en vol begrip. Donaties kwamen binnen. Hart verwarmend!! Meteen heb ik (alvast) 500ā‚¬ Ā over gemaakt naar dr Matonda /Hamisi.Ā  Zodat de rekening deels betaald kon worden.Ā  Lokale sponsors deden de rest.

Ā Na een lange , stoffige,Ā  vermoeiende reis , het isĀ  zo'nĀ  38 c , kwamen ze in het dorpje waar Samsonā€™s familieĀ  henĀ  opwachtte. Een blij weerzien.

Over de vervolg behandeling wordt nog nagedacht,Ā  eerst evenĀ  bijkomen.

Dr Matonda en Hamisi reisden verder naar VibandaniĀ  Kwabita , een gehucht waar opgetrommelde ouders met een kindje met AlbinismeĀ  in het inmiddels schemer donkerĀ  op hen wachtten. De meegenomen zonnebrand crĆØme Ć©n beschermende hoeden en kleding zorgde voor grote dankbaarheid en blijdschap.

Zoals HamisiĀ  schreef ā€œ We tought of killing two birds with one stone ā€œ because travelling so far to the interear parts of KibandaongoĀ  sub county is costly .

Het was middernacht toen de beide Ā mannen weer veilig !! in KwaleĀ  aankwamen.

Mijn dank gaat uit naar iedereen die hieraan mee heeft gewerkt om dit mogelijk te maken.

De foto's spreken voor zich.

Asante,Ā  Asante Sana. šŸ™šŸ™.

Fotoā€™s

1. Dorien:
    29 november 2021
    Wat mooi om te lezen en te zien! Super dat je oproep zo snel tot resultaat heeft geleid!! Hart.gr.0
  2. H.Roddenhof:
    29 november 2021
    Echt geweldig. Blij mee. šŸ™
  3. Margriet:
    8 december 2021
    Fantastisch wat een mooi verhaal! Onze donatie is onderweg! Hartelijke groet en šŸ˜˜
  4. H.Roddenhof:
    8 december 2021