Code ???

15 augustus 2022 - Lelystad, Nederland

33C.

Even lijken de grote problemen in ons land er niet meer te zijn. Hitte golf beheerst het nieuws,  code oranje, of rood, hitte protocollen etc.

Een week geleden kregen we, Carla en ik,  een berichtje van Hamisi , één van de trouwe medewerkers van de  Kwale Albinisme Group. Via via, zo gaat dat als mensen géén telefoon hebben, kreeg Hamisi een dringend verzoek om zonnebrand crème . De groep mensen met Albinisme, die veraf in een rurale area wonen zitten al een tijdje zonder beschermende zonnebrand crème. De felle zon ,de oplopende temperatuur,  al wekenlang  tot 35c . Daarbij komt de maandenlange  droogte , uren lopen voor water, naar school etc. Het werken op de akkertjes is bijna niet te doen. De voedsel prijzen verdubbelen voor de dagelijkse dingen. Welke code zouden we hier aan geven ??

De zonnebrand crème IS  er wel in Kwale, alleen  hoe krijg je het daar, in dat dorpje. De brandstofprijzen zijn ook verdubbeld. Gelukkig is er nog sponsorgeld  in kas en gaat Hamisi  met Joseph op een gehuurde motorbike , met twee volle dozen zonnebrand crème op pad. Een lange rit, langs drie locaties, naar blije mensen en komen weer heelhuids thuis!

Code oranje Zondag.…. Geen weer om buiten te zijn. Mijn huis is redelijk goed koel te houden. Om de sponsor pot gevuld te krijgen, ga ik wéér mijn jampotjes vullen. De voorraad fruit in de vriezer lonkt.

Potten Bramen, Pruimen,  Kersen,  Abrikozen,  en diverse Bessen staan al klaar. ( Wie eenmaal geproefd heeft wil nóóit meer iets anders.) Probeer het maar.

We gaan wéér….Na drie jaar afwezigheid, in october. “God willing “zegt Hamisi, daar sluit ik mij bij aan.

1. Dorien:
    15 augustus 2022
    Herzien, wat fijn dat je weer kunt gaan! En neem vooral veel jam mee de 29e september!!
    Dorien
  2. H.Roddenhof:
    😍 Dat ga ik zéker doen. Maak je ook je collega Diaconessen warm ?🙏
  3. Margriet:
    15 augustus 2022
    De jam is weer heerlijk en de opbrengst(en) komen super goed terecht.
    Goed dat jullie weer gaan in oktober. Ik kijk uit naar jullie verhalen.
  4. Carry:
    16 augustus 2022
    Ja, zo mooi weer dat jullie hebben kunnen helpen. Ik bestel bij Carla, is handiger ;-)
  5. H.Roddenhof:
    16 augustus 2022
    Helemaal goed Carrie. Dankjewel voor je support. Liefs, Hermien.
  6. Brenda:
    25 augustus 2022
    Fantastic Hermien!
    Would definately like to buy some jam. Also, I have loads of reusable sanitary pads. May be the women might make use of them?
  7. H.Roddenhof:
    25 augustus 2022
    Whow Brenda! That's awesome. I will communicate with you true WhatsApp.