Ben. 2.

11 maart 2019 - Diani Beach, Kenia

"you know," I come from very far ".... Hij staart naar zijn koffie," very far".

Mijn vader verliet ons toen ik nog heel klein was, mijn moeder bleef achter met 5 kinderen. Ik deed het slecht op school, spijbelde, werdt geschorst, verdiende geld met geiten hoeden enzv. Toen ik tiener was zette mijn moeder me er uit, ik zwierf rond, kwam met de polite in aanraking, ik was een wrak. Jaren verstreken, opeens kreeg ik een soort visioen, "my mam called me". Zo...., ik besloot terug te keren naar de Mbale Mountains. Ik kwam in het dorp, niemand herkende me. Ik was gebroken.

Toen kwam de Chief, de dorpsoudste naar me toe. Kom, ik moet je iets laten zien. We liepen het dorp uit, de bush in. We kwamen bij een huisje, van mud en stro. Er achter lag land. "this is yours" Ik begreep het niet, hoezo van mij.... Het is je erfenis, je moeder heeft voor je gezorgd.

Ik had een huis, en land, en familie leden. Ik heb me een jaar lang kapot gewerkt om alles in orde te maken, en de grond te bebouwen. Ik heb inmiddels geleerd, een vrouw gevonden en 4 kinderen. In Mombasa heb ik werk, nachtwaker bij de Katholieke Kerk. Hij drinkt van z, n koffie. Voorzichtig, want hij heeft een maagzweer, of 3... Hij lacht, life is good.

Woensdag zien we hem weer, ik heb Waka Waka's voor hem, en medicijnen voor zijn maag.

Volgend jaar hopen we een trekking rugzak voor hem te hebben. Dan kan hij nog meer meenemen naar huis, zijn erfenis, in Mbale Mountains.

1. Erna:
    Wat een mooie ervaring!
    Ben benieuwd naar je volgende ontmoeting.
    Groet, Erna
  2. Coby:
    11 maart 2019
    Echt hard werken daar he
  3. Els v Deinse:
    Mooi verhaal. Succes
  4. Carry:
    11 maart 2019
    Ontroerend zo'n geschiedenis en met hem is het goed afgelopen.
    Fijn om wat voor deze man en zijn missie te kunnen doen.
    XX