Zonder verhaal heb je niets te vertellen.

7 april 2024 - Lelystad, Nederland

Dat stond op mijn notitie blokje dat ik kreeg tijdens een werksessie over de ouderenzorg van de toekomst waarvoor ik was uitgenodigd door Coloriet in Lelystad.

Zonder verhaal heb je niets te vertellen, dat dacht ik ook, en is de reden dat ik lange tijd niets heb geschreven op mijn blog. Om niet steeds in herhaling te vallen over de frustraties die de langdurige staking in de ziekenhuizen met zich meebrengt. Het nu al weken wachten op uitslagen van een CT-scan, of pathologie na een ingrijpende operatie. Daar liggen velen wakker van. Ik soms ook. Gelukkig zijn er ook mooie berichten. Zo heeft de staf van de Turkse Ambassade in Kenya, (Nairobi) een fantastische voedsel pakketten actie georganiseerd. Het is een goede traditie om tijdens/of net voor de Ramadan iets te doen voor de armen. Eerder is Lunga-Lunga Albinism Group uitverkoren om voor 100 gezinnen een uitgebreid voedselpakket te ontvangen. Er zijn toen zelfs ter plekke 10 koeien geslacht.

Onlangs was dus Kwale County aan de beurt. Een grote logestieke operatie. 400 gezinnen werden geselecteerd, waaronder ook de families met Albinisme. (Dan praat je totaal al gauw over 2000 mensen)

Teamleden van de CBO Kwale Albinism Network hebben goed werk geleverd om alles in goede banen te leiden. Met de complimenten van de staf van de Turkse Ambassade. Het schijnt elders nog wel eens mis te gaan.

Ook in Mombasa, kreeg Josphat Msungu van het County Government voedselpakketten voor de families met PWA. Ook hier grote blijdschap.

Nog meer goed nieuws. De Soroptimist club int Flevoland heeft een donatie van 1250€ beschikbaar gesteld voor het zgn 'Education Fund' voor meisjes. Het gebeurt helaas nog regelmatig dat leerlingen zonder pardon naar huis worden gestuurd als het schoolgeld niet betaald is. Zelfs in de examen tijd. Met deze financiële buffer kan er snel geholpen worden. Hetzelfde geldt voor meisjes waarvoor een sponsoring nog niet gelukt is, en zodoende toch naar school kan. Het onderwijs is vreselijke duur, er ligt een grote druk op de leerlingen om maximaal te scoren.' Mijn' 3 meisjes doen het goed. Naomi zelfs heel goed. Ik krijg iedere keer de rapportage toe gestuurd. Zij is nr 1 met alles op B niveau, uit 50 groepsgenoten. En nr 2 van de hele school uit 325. De 2 jongere meisjes doen het ook prima. Ik maak  binnenkort weer 500 € over.      (Mogelijk dankzij de kerstbomen actie van Anneke en Mieneke!! )

Helaas is de Home Care voor Samson weer geïntensiveerd. De tumor groeit en het wachten is op de radio therapie. Nurse Betty houdt hem goed in de gaten en geeft óók mentale ondersteuning. Een en ander kost een aardig bedrag. Tijd om de sponsor pot weer bij te vullen. Mijn jam productie komt weer op gang. Dat moet ook want op 1mei sta ik met mijn zus met een kraam in Beerze. 'Een dagje bij de Boer' zo heet het. Een nichtje van mij nodigde ons uit om mee te doen. Zij hebben een grote vee boerderij, een boerderij winkel en een SVR camping in een mooie omgeving. Dus ik hoop op véél bezoekers. Diny heeft weer leuke haakwerkjes, en geschilderde kaarten. Anton heeft leuke kleine Bijen hotels gemaakt, voor aan de muur of schutting. (kijk even naar de foto's) Ik hoop dat de diverse jammetjes ook goed in de smaak vallen. Kiwi, Pruimen, Rode Bessen en rode Druiven jam. Heerlijk! Nu nog mooi weer.

1. Els v Deinse:
    7 april 2024
    een mooi verhaal.
  2. H.Roddenhof:
    Dankjewel Els.
  3. Brenda:
    8 april 2024
    How wonderful! All the best with the activities! Goed bezig!
  4. H.Roddenhof:
    Dankjewel Brenda.
  5. Erna:
    8 april 2024
    Je bent weer heel goed bezig, Hermien!
    Succes!
  6. H.Roddenhof:
    10 april 2024
    Dankjewel Erna. Stilstand is achteruitgang. Maar zonder Input ook geen Output.
  7. Ineke Hoek:
    9 april 2024
    Heerlijk om ook iets wat wèl lukt te lezen!!
  8. H.Roddenhof:
    10 april 2024
    Vind ik ook. Er gebeuren veel mooie dingen die niet direct zichtbaar zijn maar een groot verschil maken in iemands leven.
  9. Gerard Geenen:
    9 april 2024
    mooi werk Hermien! wordt je blij van
  10. H.Roddenhof:
    10 april 2024
    Dankjewel Gerard. Ups and Downs, dat hoort er bij.
  11. Pam Louman:
    16 april 2024
    Prachtig allemaal. Veel kleine beetjes maken groot verschil
  12. Margriet:
    21 april 2024
    Hele mooie verhalen ! Wat geweldig dat de Turkse Ambassade zo’n actie heeft. En dan ook nog zoveel koeien voor de gelegenheid geslacht…. Prachtig. Fijn dat het geld van onze Soroptimistclub zo goed voor meisjes wordt besteed. We volgen het met interesse. De jams en bijenhotels ga ik in de groep gooien! Succes in Beerze 🤗

Jouw reactie